אפילו עז


רגעי אינדינגב: מידנייט פיקוקס וערן צור – מותו של בס
יום יום שלישי, 20 אוקטובר 2009, 3:27
16 תגובות

כשהלילה מנסר את הגיטרה. פסטיבל אינדינגב 3. השעה: חצות ומחצה. על הבמה: מידנייט פיקוקס מארחים את ערן צור. בתפריט: זומבים, גיטרות, רעש, קרבות תרנגולים, פוגואים, חובבי ערן צור המומים וסוף לא טוב לגיטרת הבס של איתן רדושינסקי. פוסט מצולם של הופעה וריסוקה

b-inD3-midnight_4976.jpg
לפני ואחרי
b-inD3-midnight_5104s.jpg

כן, אני יודעת שהבטחתי פוסט תמונות מסכם מאינדינגב בליל שני. זה היה לפני שצילמתי יותר מאלף תמונות שצריך למיין, ולפני שדלקת הגרון איתה יצאתי לנגב הפכה בעקבות צרחותיי לצרידות כה איומה, שתיכף מגיע הטלפון מגלגלצ לגייס אותי כמלחששת דיווחי שקיעה בינות שירים דלוחים במקומה של לילך ברנע. ולכן, בינתיים, אתחיל עם אחת ההופעות שהכי העסיקו את המצלמה שלי: המידנייט פיקוקס. ולמה? כי איתן רדושינסקי הוא האיש הכי פוטוגני במוזיקה הישראלית. אין אף רגע משעמם איתו ועם פרצופיו המופלאים. רק צריך לכוון וללחוץ.

b-inD3-midnight_4944.jpg

b-inD3-midnight_4945.jpg

b-inD3-midnight_5079.jpg

זהו קרקס ההארדקור של הפיקוקס. בלגן משמח של עוצמה גולמית, הגיטרה הפרועה של בונקר, מכות התופים של שלזינגר, ההעוויות של רדושינסקי וקהל מטורף.

b-inD3-midnight_4926.jpg
רון בונקר ורקדנית הבטן
b-inD3-midnight_4938.jpg
ליל המתים החיים של מידנייט פיקוקס: מומייה בקהל, זומבים על הבמה

b-inD3-midnight_5013.jpg
תמיד מפקירים את המתופפים. הם הלא תקועים מאחור, ללא ספוט תאורה נורמלי, ראשם בקושי מבצבץ מאחורי המצילות, מוסתרים לא פעם על ידי הנגנים בחזית שמקבלים את כל המרחב להתרוצץ. אז הנה, בכל זאת, מבט מהיר על שלז.
b-inD3-midnight_4966.jpg

איך נשמע השילוב של מידנייט פיקוקס וערן צור? תלוי אם באתם מהצד של החתן, הכלה או רקדנית הבטן. חובבי ערן צור שסביבי היו, ובכן, מעט המומים. ב"מעט המומים" אני מתכוונת לשוק של חוסר מוכנות מוחלט, כעיריית תל אביב מול שכונות הארגזים המוצפות בגשם הראשון באופן שמפתיע אותם כל שנה מחדש. וטווסי החצות הם לא גשם, הם הוריקן. קרבות תרנגולים זה לא שיר, אלא תיאור לא רע למה שהתחולל סביב אותם מעריצי צור אומללים, שלא הבינו מה זה הפוגו הזה, מאיפה הגיעה רקדנית הבטן, ולמה האיש בצד ימין עושה פרצופים משונים. למזלם, השיר הגיע במקום טקס הזרנגול.

b-inD3-midnight_5057-1.jpg

מהצד שלי, הפיקוקס שדרגו בהמון רעש, אנרגיה וכפל באסים את השירים של ערן צור, שעם השנים הקצוות המחודדים שלו מימי כרמלה גרוס ואגנר השתפשפו ושוייפו, לטעמי. בלטו במיוחד "Rush Time", שהפך לכאוס מהיר ועצבני במיוחד, ו"עלבון" בביצועו של רדושינסקי – שכאמור, כל כך מושך את העין, שמי זוכר שערן צור עודנו על הבמה בשיר הזה. מנגד, האירוח מיתן מדי את הטירוף המשתולל של הופעות הפיקוקס – כלומר, אם נתעלם מהזומביז המחופשים שעלו לבמה, והסיום הלא מתוכנן של גיטרת הבס.

b-inD3-midnight_4985.jpg
עצור בטרם תעבור
b-inD3-midnight_4996.jpg
עושים פרצופים

b-inD3-midnight_5005.jpg

"היתה הופעה מטורללת", סיכם בונקר אחרי. בניגוד לשאר הופעות הלהקה, כמובן, שנהנות מקהל פילהרמוני קשוב ומיושב. בשיר האחרון קפץ רדושינסקי כהרגלו לקהל, ממש מעל ראשי חובבי ערן צור בשורה הראשונה, שלא האמינו שזה קורה להם. הפוגו השתולל במעגל צורח כשלפתע נשמטה גיטרת הבס ממנו, ותוך שנייה הרים צופה אלמוני את הגיטרה ובלהט הקרב ריסק אותה במרכז המעגל.

b-inD3-midnight_5098s.jpg
הבס מחליף ידיים במעגל הפוגו, ואז מונף באוויר…
b-inD3-midnight_5099s.jpg
…והיישר אל הרצפה (התמונה באדיבות גל בזל)

galbazel_3001.jpg

פתאום הכל נעצר. כולם עמדו המומים בפה פעור סביב שברי הגיטרה, כמו מעגל אבלים. לאט לאט העבירו אותה מעל ראשי האנשים בחזרה למשכב על הבמה, מוטלת כגופה עם חוטים ודברים צבעוניים שיוצאים מצדה הימני. רדושינסקי עשה את דרכו אחריה, בהה בה לדקה, מלמל על הופעה קרובה באוזן בר עם שירים חדשים ("וגיטרה חדשה", צעק מישהו בקהל בתגובה), הביט עליה שוב, ואז כמו אמר לעצמו – נו, זה כבר אבוד, שיהיה – הרים את הגווייה והחל לרסק אותה בעצמו, אלא שדווקא אז גילתה הגיטרה עמידות מפתיעה, בניגוד להצלחתו של המרטש המקורי.

b-inD3-midnight_4956.jpg
הלם ותדהמה (טוב, לא בדיוק. סתם הבעה הולמת של בונקר שתפסתי כמה שירים קודם לכן)

הסאגה לא נגמרה כאן. כמה אנשים בקהל ניסו לערוך מגבית מאולתרת לתחליף בס. באותם רגעים נדמה היה שרדושינסקי מתייחס לאובדן הגיטרה האהובה בגישת זן מפתיעה, או שמא היה זה ההלם. כך או כך, בחלוף השכרות/ההלם/האדרנלין/אווירת האחווה הפסטיבלית, נפל האסימון ורדושינסקי קלט שבעצם מדובר בבס אהוב שעלותו לדבריו 8,000 שקל. משעות הבוקר הוא מנסה באמצעות הפייסבוק לאתר את המרסק המתודלק לצורך הגשת תביעה. המבוקש האידיוט, שלא רק השחית רכוש לא שלו, אלא גם נעלם במהירות האור כ-Roadrunner מצוי במדבר במקום לקחת אחריות על מעשיו, כנראה מתחבא במחתרת. מעשה מטופש למדי. זו ארץ קטנה שבה כולם מכירים את כולם. תהיה גבר, תרים טלפון להתנצל, ותשבור תוכנית חיסכון בעבור בס חדש. כנאמר, סמים זולים מחיר כבד.

b-inD3-midnight_4923.jpg


עוד תמונות מאינדינגב בימים הקרובים. זה יגיע, אל דאגה, אפילו בכמה פוסטים.


 16 תגובות עד כה
כתיבת תגובה

פוסט יפה ותמונות חזקות. מעניין איך סאגת הבאס תמשך.

התחלתי להרגיש לאחרונה רגשות אשם שראיתי את האירוע קורה מול עיני ומרוב שהייתי בשוק ולא הבנתי אם זה חלק מהאקט או הפתעה לא נעימה עמדתי שם עם פה פעור ולא עשיתי כלום.

גם לא ברור איפה איתן היה בזמן שזה התרחש. זה כאילו שהוא נעלם וחזר לבמה עם הבאס המרוסקת.

כך או כך סיפור מצער. מקווה שימצאו את האשם וגם אם לא אני לפחות מוכן לתרום למען באס חדשה או תיקון הישנה.

תגובה מאת ‏עידו שחם ‏10.20.09 @ 11:09

עלינו לתפוס את יהונתן רוצח הגיטרות ולמצא איתו את חומרת הדין, עמלק בן בליעל!

תגובה מאת ‏עידו (איש קריות) ‏10.20.09 @ 14:21

לפי הסטטוס של איתן בפייסבוק,

נמצא האשם ואני לא יודע אם הוא רציני אבל הוא כותב שם שהוא ברח מהאשפוז לפסטיבל ואביו מוכן לשלם על הנזק.

תגובה מאת ‏גל בזל ‏10.20.09 @ 23:33

הבנתי מאיתן שהעניין נפתר בבוקר, לא יודעת איך.
מה זה משנה, העיקר שיהיה בס חדש להופעה בחודש הבא (:

ועידו (הראשון), אין טעם ברגשות אשם. נדמה לי שכולם מסביב היו פשוט מופתעים והמומים, כולל הלהקה.

תגובה מאת ‏יעל ‏10.20.09 @ 23:47

מדהים. לדעתי זה אחד הסיפורים הכי חזקים בתולדות הרוק הישראלי. היחיד שאולי מתקרב אליו קשור גם הוא לשני בסיסטים. אחד מהם עמד למשפט בגין מעשים מגונים וכיו"ב, והשני – זה שהחליף אותו בלהקת הליווי של זמר מפורסם – היה הבן של השופט במשפט (של הבסיסט הראשון). מישהו זוכר?

תגובה מאת ‏דקסטר בוכניק ‏10.21.09 @ 11:24

לא חסרים סיפורים, זה רק הזיכרון שלנו שמתעמעם…

עליי חביבים סיפורי אריאל זילבר בשלהי תקופת תמוז – השקית שחבש על הראש בהופעות כדי לא להיראות עם הלהקה, שירים שהרס בכוונה, עשה חיקויי ציפורים תוך כדי הופעה, ברח מהבמה באמצע שירים של חנוך וכו'. בסיבוב הסולו שלו שהגיע מיד אחרי, תבע לפרק את הציוד כבר במהלך השיר האחרון, כדי שלא יצטרך לעלות להדרן.

תגובה מאת ‏יעל ‏10.21.09 @ 11:46

השילוב צור לפיקוקס היה קטלני. שיא הופעות מדהים ובrush-time ריחפתי 5 מטר מעל כולם

תגובה מאת ‏huck ‏10.21.09 @ 12:02

יעל, את מלכת עולם.
לא הייתי בהופעה, אך הרשימה והתמונות נפלאות כרגיל.

תגובה מאת ‏רוני ‏10.21.09 @ 12:27

תמונות כל כך טובות!!! אני יושב פה בהרצאה במכללה וחבר'ה שיושבים מאחורי בוהים בתמונות בהשתאות.

מה שהכי מדהים בכל המקרה ההזוי הזה היה העובדה שמיליון חבר'ה סביב הרשת ובעיקר בפייסבוק היוו מעין משטרה אזרחית לתפיסת וונדל הגיטרה הזה. המשטרה בחיים לא הייתה פועלת בכזו יעילות.

תגובה מאת ‏אורי זר אביב ‏10.21.09 @ 12:38

אין כמו יעל מאירי והתמונות האדירות שהיא מצלמת בכל מקום ותמיד יש לה נאמנות לסצינה חבל שיותר אנשים לא מפרסמים את האתר שלה היא ממש טובגה

תגובה מאת ‏אברם אנגשקש ‏10.22.09 @ 11:05

כשטווס קופץ לבריכת מים, אל יופתע אם נוצותיו ירטבו. חוץ מזה המילים "בריחה מאשפוז" .. לאינדינגב, גרמו לאמפתיה מסוימת לבחור מצידי , בלי להצדיק ולו במעט את מה שעשה.

תגובה מאת ‏y ‏10.22.09 @ 15:14

אברם, יעל מאירי היא אכן צלמת נהדרת – אבל אני יעל רגב. דומה, אבל לא בדיוק. האתר שלה נמצא כאן: http://whymeiry.haoneg.com

ל-y, הטווס לא הופתע מהרטבת נוצותיו, אלא מתלישתן… וכן, יש משהו מצחיק בבריחה מאשפוז היישר לזרועות המידנייט פיקוקס.

תגובה מאת ‏yael ‏10.23.09 @ 20:00

כולכם יצורים , לך תזדיין אתה והגיטרה שלך
אני אישית אדאג שייהרסו לך גם את החדשה
איזה מן סוג של מפגר עושה לגיטרה שלו טקס אשכבה
ואיזה אידיוטים הולכים לטקס הזה

תגובה מאת ‏אביגדור ‏11.22.09 @ 20:33

אני איתך אחי
סתם יצורים כל האנשים האלה
מה אתה קורא לעצמך רוקיסט, נראה לך ג'ים מוריסון היה מתבכיין כמוך
ובקשר למפגר שמוכן לתרום לגיטרה חדשה, תמצא לך חיים או שתצא מהארון

תגובה מאת ‏אדגור ‏11.22.09 @ 20:48

צודקים
אני רק יוסיף שערן צור גם כן זבל גדול אך לא גדול כמו האיתן הבכיין הזה

תגובה מאת ‏שי ‏11.22.09 @ 20:53

שלוש הודעות תוך 20 דעות באותו סגנון כתיבה, אותה דעה, אותו IP ובכל אחת טפיחה על שכמו של "אחי" הקודם. איזה צירוף מקרים. שבט אחים ממש.

תגובה מאת ‏yael ‏11.24.09 @ 1:00



כתיבת תגובה

(חובה)

(חובה)