אפילו עז


חצבים פורחים, הו הו הו (פוסט מצולם)
יום שבת, 13 ספטמבר 2008, 14:32
3 תגובות

משהו בסתיו תמיד מעורר נוסטלגיה. אולי בגלל שבאזור המרכז העונה הנפלאה הזו מסתכמת בפרק זמן חמקמק של שבוע וחצי לערך, ואילו בהמשך השנה יהיו לך לפחות ארבעה וחצי חודשי קיץ להתגעגע אליה. הטמפרטורות ירדו בכמה מעלות בודדות (לפני שיטפסו שוב בעוד יומיים), וכבר מתחילים להרגיש את ההקלה בקרבתו ומתחשק לחפש תקליט ישן של גידי גוב שלא שמעתם לפחות 15 שנה, לשיר איתו ובאמת להתכוון בידיעה שזהו, "תם השרב הגדול".

הסתיו עוד לא כאן, אך מבשריו הראשונים כן. ראשוני השליחים שנועדו להכריז על בואו – החצבים. שמורת חרוצים ליד בצרה-בני ציון נראית כשדה קרב עזוב לאחר שתמה מלחמת הקיץ והטבע. הכל יבש ומת, גם מהקוצים של ראשית הקיץ נותר רק שלד מתפורר וחורבות אחרונות. על הרקע הצהוב-חום הקמל הזה בולטים החצבים כמו מאורות הבוהקים בלבן, גדוד הסיור שלפני בוא המחנה הירוק של הפריחה המחודשת בחורף.

b-hazavim_mix.jpg

b-mix-summer-haruzim.jpg
את צמד התמונות העליונות בפוסט אפשר להגדיל בלחיצה עליהן.

החצב גם הוא פרח נוסטלגי. כמה כבר יוצא לכם לראות אותו בימינו אנו כשכל שדות הבר במרכזי הערים נכבשו על ידי קניונים ובתי דירות? השיר של תיסלם תמיד מזכיר לי את הרדיו ברכב בנסיעות ילדות לבית של סבא וסבתא בטבריה, שדות קוצים צהובים שפופים ונמעכים מסביב, שמעליהם מתנשאות האבוקות הלבנות הגבוהות של עמודי הפריחה הראשונים בעונה.

b-mix-summer-haruzim2.jpg
b-bw-haruzim_1934.jpg
כמו ציור אבסטרקטי, מגבעולים ושדרת עצים
b-shapirit_1892.jpg

עכשיו רק נותר לחכות לנחליאלי. הוא קצת מתעכב. לאור תחזית מזג האוויר ליום שני, קשה להאשים אותו.


 3 תגובות עד כה
כתיבת תגובה

חצבים, המממ. יש לי בגינה כמה והם בשיא פריחתם. מצד אחד זה משמח, כי הנה בא הסתיו. מצד שני, הפרח הזה תמיד היה אוברייטד בעיניי. סתם שחיף בצבע אחד, לא משהו מרגש.

תגובה מאת ‏גיאחה ‏09.14.08 @ 0:16

היכן הגינה שלך?
התמונות שלך מהממות
מוכנה לשלוח לי כמה? אני רוצה לתלות אותן בסלון, באמת
שנה טובה

תגובה מאת ‏איתמר ‏10.01.08 @ 18:15

זו לא הגינה שלי, הלוואי…
מדובר במה שנראה מבחוץ כשדה סתמי מחוץ ליישובים בצרה ובני ציון (שאליהם מגיעים מכביש 4). למעשה מדובר בשמורת חרוצים – שמורה מיניאטורית ולא מוכרת מספיק למי שאינו תושב האזור, שיש בה בעונות המתאימות פריחה ממש יפהפיה של מגוון מינים עצום. מומלצת לביקור בחורף ובאביב, רק עדיף להימנע משישי-שבת (בגלל עומס המבקרים).

תגובה מאת ‏yael ‏10.01.08 @ 23:31



כתיבת תגובה

(חובה)

(חובה)