אפילו עז


הלינקס (02) לא יפול שנית
יום יום ראשון, 29 יוני 2008, 18:38
3 תגובות

הרשימה ע"ש חתול הבר הנכחד ובה חופן לינקים על מוזיקה ישראלית ברשת בשבוע החולף. והפעם: פסטיבל שירי דיכאון, מיקסטייפים להורדה, מוזיקה בטלוויזיה וברדיו, כוכב צעיר פורץ בתשדיר שירות מהאייטיז, סינגל חדש לאהוד בנאי, צמחים טורפים משתלטים על בנייני תל אביב, ראיונות עם סגול 59 וגלעד כהנא, מפגש בין ספרות לרוק ועוד.

b-waterwar3_2491.jpg
למקומות, היכון, הסתער!!! מתוך מלחמת המים השלישית, בהמשך הלינקים

לאחרונה לא רק שיש תחייה לשירי משוררים, אלא גם קטעי פרוזה זוכים לליווי מוזיקלי. מה מוסיפות המלודיות לטקסטים של סופרים כמו דויד גרוסמן, א"ב יהושע וס' יזהר? דויד פרץ, פרופ' ניסים קלדרון, ערן צור, א"ב יהושע ועמוס עוז עונים.

רואה את פנייך מבעד לסורגים
הייתי מחבק אותך לולא האזיקים
בין ארבע קירות דמעותיי קופאות
וכך לאט לאט השנים עוברות…
אין לי שם, קוראים לי אסיר
זהו גורלי, בין סורגים לשיר

(מתוך 'בין סורגים לשיר' של תמיר גל. בחייעת, אתם חייבים לשמוע את הפתיח)
'מקור ראשון' מספר על סצנת מוזיקת הדיכאון המזרחית בשנות האלפיים – או כמו שזמריה מעדיפים, 'מוזיקת נשמה'. תמיר גל, חנן ילד הפלא (שעל פי התמונות כבר עבר את גיל 25), ראובן המלאך ואבי גואטה מוכרים נהדר אך אלמוניים לגמרי בתקשורת הממוסדת. על המעבר של אמני הקסטות ל-mp3, הקהל, הנחשדים בהתאשכנזות וטענות הקיפוח.
היה מתבקש לשים כאן לינק למערכון המיתולוגי 'פסטיבל שירי דיכאון' של הגשש החיוור, אבל לא מצאתיהו ברשת. אגב, הידעתם שאת השירים האלמותיים מתוכו כתבו יהונתן גפן ואריאל זילבר?

אוטוטו עולה בערוץ ביפ סדרת טלוויזיה על הכוכב הגדול של סצנת הדיכאון, אבי ביטר, ועל פי עיתון תל אביב, מהנעשה מאחורי הקלעים ניתן לכתוב כמה וכמה להיטים לז'אנר: הבמאי והמפיק שמאחורי להיטיו הקולנועיים של ביטר טוענים שגנבו להם את הרעיון, ערוץ 2 נגדם, ובמאי הסדרה בכלל אינו מבין את האיכות הפילמוגרפית של ביטר.

גם אקו"ם היא שיר דיכאון אחד גדול. הבחירות לדירקטוריון מתקרבות והרוחות סוערות מתמיד. רוטבליט, יו"ר הדירקטוריון: "אקו"ם נוהגת בחברים שלה באופן שמזכיר את ההסתדרות בימים הטובים ומרכז הליכוד בימים הרעים".

ראיון עם סגול 59, שאומר: "זאת אחת המחלות של המוסיקה הישראלית. הכל נורא כבד, נורא אישי, כל סבלות העולם על כתפיך. זאת הסיבה שאני כל כך אוהב את דני סנדרסון. הוא בוכה וצוחק באותו זמן… קצת הומור ואירוניה וסאטירה לא יכולים להזיק. לא כל דבר הוא כזה א-גרויסע. אנחנו בסך הכל שרים על קצב".

גלעד כהנא בראיון צ'ט לריקי כהן. על ההופעה בהאנגר 11: "בהאנגר יש לך מגע עם 1500-2000 איש, אבל מה עם ה-1500 הנוספים? הדברים מתפזרים יותר ויש פחות אינטימיות. זה כמו לחבק אישה מאוד מאוד גדולה. אם אין לך מוטת ידיים מספקת, היא אפילו לא תבין שניסית לחבק".

הידעתם שיובל שפריר הלחין את הג'ינגל המנצח בבחירות 1992, ישראל מחכה לרבין? ראיון קצר.

כשחדשות ערוץ 2 מקדישות זמן לתרבות, קחו בחשבון שזה לא יימשך יותר משתי דקות. כתבה שטחית השואלת האם תפסו חברות הסלולר את מקומו של משרד התרבות. לא ברור איזו ביקורת ציפה הכתב לשמוע כשהמרואיינים הם כמעט כולם מתחום הניהול הסלולרי. חסויות למופעי ענק או פסטיבלים אינן דבר חדש, והיו כאן הרבה לפני שבנייני הארץ כוסו אנטנות (למשל בפסטיבל ערד המיתולוגי). מתי זה מתחיל להיות בעייתי בעיניי? כשהחברה המממנת מתערבת גם בתכנים. אחד מהמרואיינים אומר ש"אני לא רואה בזה פסול שחברות מפיקות אירועים, מביאות חידושים" – הצרה היא שהמילה חידושים היא כמעט תמיד במובן 'קאברים'.

מדהים לראות עד כמה שנת 1988 היתה פוריה בסצנה המקומית. בין האלבומים שחגגו השנה 20 לצאתם: אפר ואבק, אהוד בנאי והפליטים, החברים של נטאשה, סיפורים מהקופסא ועכשיו הגיע הזמן להשיק כוסית ל'באה מאהבה'. לרגל יום ההולדת לאלבום תחזור יהודית רביץ לקיסריה. בדרך היא נאלצה להתמודד עם השאלות המעצבנות של ערוץ 10 שלא מצליח להבין מה טוב לה כל כך.

מעריב עושים לכם היכרות עם קטב מרירי. חבל שאין גם קובץ להאזנה למי שמחשבו אלרגי למייספייס. שימו לב לעטיפת האלבום היפה.

הכותרת ב-ynet בישרה ש-ר' מהשרון מילאה פיס בכפר סבא וזכתה ב-40 מיליון שקל. גם אני ר', מהשרון, כפר סבא, אבל המשפט הנוסף בכותרת הסגיר שזו לא אני: הבחורה מיהרה לחזור למשרד והחליטה להמשיך לעבוד כרגיל. נורא ואיום. אם תשאלו אותי, כשזוכה לוטו שאומר 'הכסף לא ישנה את חיי' צריך מיד לקחת את הצ'ק מידו ולהעביר אותו למי שכן זקוק לו ושיידע לשדרג את חייו בעזרתו (או ל-ר' אחרת מהשרון שהצליחה לנחש רק שלושה מספרים).
אז מה עושים עם 40 מיליון? דירה, מכונית, תרומות לנזקקים, הפקת עונה שלישית ל'קרניבל', או להזמין ליום ההולדת הופעה פרטית של שלום חנוך עם יהודית רביץ וגידי גוב, משינה, או יאכטה שעליה יזמר ברי סחרוף. יותר ויותר אמנים גדולים מסכימים בשנים האחרונות להופיע באירועים פרטיים לבני העשירון העליון. כבר לא קוראים לזה 'חלטורה'. השם החדש: אחלה כסף.

מה עושים 40 איש עם משקפי שמש אחרי החשיכה? מצלמים קליפ לנעם רותם, כמובן.

Pitch מכריז על עצמו כעל מגזין מוזיקה מחתרתי ישראלי חדש, שמועבר במייל וניתן להורדה חינמית באתר של הסקיצה פלוס. הוא קצת דל מדי במהדורתו הראשונה מכדי להצדיק את הכינוי, נראה איך הוא יתפתח. הצעת ייעול: לרשום את תוכן העניינים המלא בדף ההורדה. כדאי לקחת דוגמא ממגזין השרת העיוור (מה גם שנוח יותר לקרוא באתר אינטרנט מאשר ב-pdf). בגיליון מספר 17 שיצא במאי תמצאו עבודות של רונן ירקוני להורדה, כתבה על תלאותיו של מרתף 10 החיפאי, מלכות הפולק של שנות השבעים, קליפ לרביעיית מסנר, ראיון עם יוסי בבליקי, איורים על פי Talking Heads ושלל הפתעות.

עוד סיבה מדוע לא לרכוש כרטיסים מראש להופעות מיובאות: כי ברגע האחרון יעבירו אותן להאנגר 11 המחורבן. עוד כתבה בנושא 'אין מקום נורמלי להופיע בארץ'. שמתם לב שבכל ויכוח על מחירי הכרטיסים תמיד יטען צד כלשהו: "מה אתם מתבכיינים, באירופה ובאמריקה זה עולה יותר"? (תוך התעלמות מוחלטת מכך שבאירופה ובאמריקה גם מרוויחים יותר, ובאירו/דולרים). ובכן, על פי ערוץ 10, לפחות לגבי מוריסי, זה לא בהכרח נכון.
עינב שיף שוב צודק: די לחרושת השמועות. לפני שמטפלים בלוקיישנים שבהם יופיעו לאונרד כהן, הגורילאז ופול מקרתני, אולי כדאי שתדאגו קודם שהם יגיעו בכלל לארץ.

חינם, לפני שייגמר!
Hi-Fiber מעניק לכם אוסף קטעים נדירים ובונוסים של אמני הלייבל: פלד ואורטגה, ביט69, לוקץ', מרי אינגדשט, פרברים רפיוג'יז ועוד.
למקרה שפספסתם אותו בעמודת הלינקים המתחלפים בצדו הימני של הבלוג, הנה קישור למיקסטייפ ארכיאולוגיה עם קטעי גרוב ישראליים עתיקים שסוליקו ליקטו בקפידה דרך ארגזי תקליטים מאובקים וזנוחים. כדאי לקרוא את הראיון עם העושים במלאכה שפותח את התיאבון.
ואחרי שהצטיידתם בהיפ הופ וב-fאנק, הרי מיקסטייפ שלישי מעמודת הלינקים, שבו יעל מאירי עורכת לכם היכרות עם סצנת הפאנק המקומית של 2008. שווה ללחוץ ולו רק בגלל העיצוב הנהדר של העמוד.

להאזנה/צפייה בלבד:
חם מן המכבש: שלושה דברים, סינגל ראשון לאהוד בנאי מאלבום הזמירות שייצא בקרוב. העובדה שיוצא אלבום עם טקסטים מהמקורות לאהוד אומרת שנצטרך לחכות זמן ארוך יותר לטקסטים הנפלאים שהוא מחבר בעצמו? ראיון נוסף במומה, בו אהוד מפרט אלו טקסטים צפויים באלבום.
אינפקציה בקליפ נאה שמעלה נשכחות מ'חנות קטנה ומטריפה'. הפעם הצמחים הטורפים משתלטים על תל אביב. נו, אולי זה מה שצריך כדי להוריד את מחירי הדירות לסכומים שפויים.
אסף אבידן לא מצליח להכניס מילה בראיון אצל לונדון וקירשנבאום המופלאים. אבל העיקר שיש שיר, לא?
אלבומו החדש של עופר פריאון.

אז מה צפוי לנו בחודש יולי? הופעות חינם בתל אביב ובירושלים: ערב הופעות בלבונטין 7 שחוגג שנתיים עם אביב מארק, נעם רותם, מידנייט פיקוקס, בני בשן, ערן צור, פאניק אנסמבל והרבה אחרים. בצוללת הצהובה ינצלו את ימי שישי הקרובים לחגיגות מוזיקה מהצהריים עד הערב, שוב בחינם, עם אונילי, נקמת הטרקטור, ישראלים/פעולה/סקס, מארש דונדורמה, אוי דיוויז'ען ועוד במסגרת אירועי חופשי בקיץ. בתשלום: פסטיבל בראשית הוקדם לחודש יולי עם רשימת הופעות ארוכה. אישית, אף פעם לא הבנתי את השעטנז הישראלי בין פסטיבל מוזיקה לסדנאות רוחניות בשקל (לרוב בלוויית פרסומות לסלולרי).

השבוע:
יום חמישי הולך להיות עמוס מאוד: יהודית רביץ כאמור תחגוג בקיסריה. בלונדי והסטרנגלז ינסו לנגן מהר מספיק באמפי רעננה לפני שהמשטרה תוריד את השאלטר ב-23:00, וכבונוס קבלו דואט של דבי הארי עם אליל ילדותי האחד והיחיד. בתל אביב יתקיימו אירועי לילה לבן, ותוכלו לתזז בין פסטיבל האוונגרד הבינלאומי במרכז עינב לשלל הופעות חינמיות ברחבי העיר, ערב מחווה לאריס סאן באוזן השלישית עם אטליז, גיישה נו, מידנייט פיקוקס וכו', ועוד ועוד.
בשישי ייפתח מחדש סניף הבארבי בכפר סבא אחרי שיפוצים נרחבים. את הסיפתח יעשו הג'ירפות כדי שכהנא יוכל באופן אישי לרמוס את השולחנות החדשים.
קצת קודם, ב-15:15 דקות ליתר דיוק, ייפתח האירוע הכי מלבב של השבוע: מלחמת המים הרביעית בכיכר רבין. אין יותר נחוץ מזה בחום התל אביב הדוחה. את הנשקים (רובי מים, שקיות, בלונים, בקבוקים, דליים) מביאים מהבית, התחמושת חינם באדיבות הבריכה הסמוכה, שמימיה כנראה לא הוחלפו מאז המלחמה הקודמת. ובחייכם, נא לא להתקיף צלמים תמימים נטולי נשק.

כמה המלצות מוזיקליות ברדיו ובטלוויזיה לשבוע הקרוב:

היום: ביס דוקו ב-22:00, פרק שלישי של הסדרה 'תולדות הרוק'. סדרה מהנה, בעיקר בזכות רשימת מרואיינים אולטימטיבית, כמו קית' ריצ'רדס שמספר איך שמע בחלום את הלחן של Satisfaction, התעורר, לחץ על המזכירה האלקטרונית לפני שיישכח, ובבוקר מצא הקלטה של לחן בן דקותיים ועוד ארבעים דקות של נחירות רמות. מצד שני, יש בה לא מעט חורים (גם כשלוקחים בחשבון שהיא מתמקדת בעיקר בבריטניה), כמו העובדה שמדובר בסדרה על רוק בריטי החל מהסיקסטיז ולא הוזכר בה ולו פעם אחת ההרכב ההוא, מה שמו, הביטלס.
בפרק הנוכחי: הולדת הפאנק בניו יורק ולונדון – הסקס פיסטולס, הקלאש, טלוויז'ן, פטי סמית', הבאזקוקס ועוד.

שני: נוסטלגיה: המופע ארץ טרופית יפה בערוץ 1 ב-00:46 ולאורך הלילה. עם מתי כספי, יהודית רביץ, קורין אלאל וחברים.

רביעי: 102FM ב-14:00, דני אמיר ולוס כפרוס מתארחים בתוכניתו של האיש הגדול מהרדיו, יואב קוטנר.
רדיו הר הצופים מארח ב-22:00 את חברי אוי דיוויז'ען.
ערוץ 1 ב-1:01, כי זו השעה לסכם את הרוק הישראלי ב-1995. תפריט חלקי ביותר: ענבל פרלמוטר, פורטיס, חמי רודנר, משינה ומאור כהן.

חמישי: רשת ג' ב-19:05, מאחורי השירים עם ורד קלפטר.
בגל"צ ב-21:05, שידור חי מהופעתה החגיגית של יהודית רביץ, עם האורחים דני ליטני, יוני רכטר ורע מוכיח (שאולי יביא עמו ביצוע משותף ל'רחוק ממך'? בטלגו ושלחו לי!).
ברדיו הר הצופים ב-23:00, אבי בוחבוט האחד והיחיד. פלייליסטים קודמים כאן.

שישי: ערוץ 1 ב-22:30 – או כל שעה דומה, לכו תדעו מה הולך בערוץ הזה – מה שבטוח, מדי שישי בלילה מתחבאת שם סדרה של הופעות חיות מאולפני אייבי רואד.

שבת: בגל"צ ב-13:05, דויד פרץ, אלון אולארצ'יק, לירון תאני, אפריים שמיר, שלמה מזרחי, דני ליטני ואחרים בספיישל ג'ימי הנדריקס.
ברשת א' (כן, היא עוד קיימת) ב-19:00, שעה נחבאת והיסטורית שמעציבה חובבי רדיו ותיקים: שמוליק רוזן, שמגיש מאז 1957 את חידות קפד ראשו, ישדר בפעם האחרונה לפני שצעדי ההתייעלות הלא יעילה של רשות השידור תדאג לפיטוריו. הזדמנות אחרונה (אלא אם מחאת המאזינים הוותיקים תצליח) להציץ לשעה קלה לימים שבהם כל עם ישראל הסתובב עם טרנזיסטור בשבת על החוף כדי לשמוע את כוכבי הרדיו של פעם.

נסיים עם הלינק שעשה לי כל כך שמח ונוסטלגי השבוע: כשהיינו ילדים בשנות השמונים זה היה אחד מתשדירי השירות האהובים עלינו, שהיינו מחכים בציפיה דרוכה מול הערוץ היחיד כדי לראותו ולשיר את הג'ינגל המדבק. כך בעצם התוודענו לראשונה לשם אלון אולארצ'יק, שגוייס לפרסם את מפעל הפיס מיד עם שובו מאמריקה, שנייה לפני שהחל כוכבו לדרוך עם 'בא לשכונה בחור חדש' מאלבום הבכורה שלו כסולן. שימו לב לאפקטים המהממים מהאייטיז, לצחוקים המודבקים ולהזכרת שמו בפתיח, למקרה שהדור הצעיר לא מזהה את 'ההוא מכוורת'. זו רק אני, או שבהתחלה הוא ממש מזכיר את סם טיילור מ'החיים על המאדים'?

כן, אני יודעת שהבטחתי בשבוע שעבר פוסט לא מוזיקלי. הוא עוד יגיע… בינתיים, שבוע קסום וממוזג לכם.

שמור בנושאים: כללי,לינקס,מוזיקה | 3 תגובות

 3 תגובות עד כה
כתיבת תגובה

גדול אולארצ'יק.
תודה.

תגובה מאת ‏R750-Girl ‏06.30.08 @ 14:20

מי, מי הרשע שקבע את ההופעה הנוספת של "באה מאהבה" לאותו יום באוגוסט כמו מופע ההשקה של התפוחים?!

תגובה מאת ‏גיאחה ‏07.07.08 @ 23:05

זה בסדר, יש לך אחת נוספת ב-11 בספטמבר. אם כי באוגוסט בהופעה בקיסריה יהיה בונוס בדמותנו, אי שם בשורה המיליון…
אגב, ב-15 באוגוסט היא מופיעה בעין חמד (לא רחוק מאבו גוש), במסגרת סדרה חמודה של הופעות שישי אחה"צ בטבע מטעם רשות הטבע והגנים.

תגובה מאת ‏yael ‏07.07.08 @ 23:49



כתיבת תגובה

(חובה)

(חובה)